Wednesday 4 April 2018

Division c deduction stock options


(b) divisão c dedução do lucro tributável do estoque Este é o fim da previsão. Inscreva-se para acessar o restante do documento. Pré-formatação de texto não formatado: (b) Divisão C Dedução do lucro tributável do benefício da opção de compra de ações 1. Disponível apenas se o preço da opção for pelo menos o FMV na data da concessão: s. 110 (1) (d). 2. Exceção para CCPCs: disponível se o estoque for de 2 anos: s. 110 (1) (d.1) Os empregados de CCPCs podem usar s. 110 (1) (d) ou (d.1) Empregados de outras empresas só podem usar s. 110 (1) (d) 4 As condições de qualificação para o público co. as opções eram as seguintes - para opções sobre os primeiros 100.000 de ações concedidas a cada ano - quando o preço da opção é pelo menos o FMV na data da concessão - o funcionário deve eleger Joanne Magee jmageeyorku. ca 4561-3: 9/22/09 20 Exemplo Fatos Preço da opção 10 FMV na data de concessão 8 (ou seja, preço de opção no FMV na data de concessão) FMV na data de exercício 14 FMV na data de venda 26 Resposta Benefício de opção de compra 14 - 10 4 rendimento de emprego Dedução de opção de compra 1/2 x 3 2 Divisão C dedução ACB 14 Ganho de capital tributável à venda (26-14) 6 Os 4 rendimentos do trabalho e a dedução da 2ª Divisão C são reportados no mesmo ano em geral no ano de exercício. mas são diferidos para o ano de venda se 1. o empregador é um CCPC ou 1. as opções foram qualificando público co. opções exercidas antes das 16h00 4 de março de 2010 O ganho de capital tributável é reportado no ano de venda (c) 4 de março de 2010 Mudanças no orçamento federal (A) Retirada de opções de ações do empregado Quando os empregados exercem suas opções e ações são emitidas, não é dedução ao empregador. Antes do orçamento de 2010, uma brecha permitia que os empregadores reivindicassem a dedução integral se os funcionários recebessem dinheiro em vez de ações quando exercessem suas opções. Isso foi considerado uma brecha porque, em ambos os casos, o funcionário poderia reivindicar a dedução da opção de ações. O orçamento eliminou a lacuna: para as opções exercidas após as 16 horas do dia 4 de março de 2010, o funcionário não pode reivindicar a dedução a menos que o empregador tenha optado por renunciar à dedução do pagamento em dinheiro. 5 Todos os problemas no texto e no exemplo acima envolvem a emissão de ações e não saques. (B) Diferimento de empresa pública - Eliminado para opções de ações exercidas após as 16h do dia 4 de março de 2010 .6 (C) Requisito de remessa Novos requisitos de retenção na fonte para os benefícios de opção de ações após 2010. (D) Eleições especiais para reduzir as conseqüências tributárias do público Diferimento de Empresa - Se um contribuinte anteriormente diferiu seu benefício de opção de ações e os valores mobiliários caírem em valor, pode haver consequências fiscais adversas na venda dos títulos, porque o s. 7 benefício é acionado (com uma dedução compensatória s. 110 (1) (d)), mas as perdas de capital permitidas (ACLs) só são dedutíveis contra ganhos de capital tributáveis ​​(TCGs) (exceto no ano do falecimento). 7 Se a venda ocorrer antes de 2015 e um contribuinte eleger, um conjunto complicado de regras reduzirá o impacto fiscal adverso, garantindo que o imposto não exceda o produto recebido na venda (se 5 Os EUA tiverem regras semelhantes. Ver documento completo TERM Summer 03910 PROFESSOR JosephFrankovic Clique para editar os detalhes do documentoDedução na divisão c afeta o lucro tributável mas a dedução sob a Divisão C (afeta o lucro tributável mas não o lucro líquido) taxa prescrita x primeiros 25.000 do principal do empréstimo por um período máximo de cinco anos ITA 110 (1) (j 61607 Se o empréstimo se qualifica, a dedução máxima será igual à menor de: (a) o benefício de juros ou (b) 25.000 x a taxa prescrita 61607 O empréstimo deve ser recebido sob ITA 80.4 (1) em virtude de emprego ( não participações em ITA 80.4 (2) 61607 Veja também IT421r em seu CD ou cra-arc. gc. ca/E/pub/tp/it421r2/it421r2-e. html Esta edição das notas foi atualizada por Priya Shah pshahyorku. ca Esta pré-visualização tem secções intencionalmente desfocadas. ew a versão completa. 3520-2: Última atualização em 10/09/2014 12 - 16 Opções de ações de funcionários ITA 7 3 -163 a 3-182 61607 Opções de ações de funcionários são acordos para emitir ações da empresa empregadora com desconto para os funcionários 61607 O desconto na compra o preço é o benefício tributável 61607 Dedução do rendimento tributável para opções fora do dinheiro ITA 110 (1) (d). As opções são referidas como em dinheiro se o preço de mercado das ações exceder o preço da opção (pago para adquirir as ações). 61607 Uma dedução, igual a metade da renda de emprego incluída no ITA 7 (1), pode ser tomadas sob ITA 110 (1) (d) (dedução da Divisão C) quando no momento da emissão das opções (ou seja, concedidas), o valor justo de mercado das ações for igual ou inferior ao preço da opção 61607 a inclusão de renda ocorre no ano em que o empregado exerce a opção de compra de ações (ou seja, paga o preço da opção e recebe as ações). No entanto, se o empregador for um CCPC, a inclusão do rendimento do trabalho é diferida até que as acções (adquiridas através do exercício da opção de compra) sejam vendidas 61607 Houve um diferimento de 100.000 em acções negociadas publicamente sob o ITA 7 (8) que permitiram ao contribuinte adiar o benefício da opção de ações até o ano em que as ações (adquiridas pelo exercício da opção de compra) forem vendidas 61607 Essa opção de adiar o benefício da opção de ações sobre ações negociadas publicamente é revogada (ou seja, itrsquos não está mais disponível) para opções de ações exercidas após as 16h. 4 de março de 2010 61607 Dedução do lucro tributável das ações da CCPC adquiridas sob uma opção de compra de ações pelo empregado e mantida por pelo menos 2 anos ITA 110 (1) (d.1). A ITA 110 (1) (d.1) permite ao contribuinte deduzir metade da inclusão do rendimento do trabalho, desde que as acções sejam detidas durante pelo menos dois anos após a sua aquisição. 61607 O objectivo da dedução do rendimento tributável é reduzir o valor tributável. inclusão de renda à frac12 (como um ganho de capital) sem tratar a inclusão líquida como um ganho de capital (isto é, renda de emprego) 61607 Isso significa que se você segurar a ação e tiver uma perda de capital (1/2 da qual é dedutível como perda de capital admissível), você deve esperar até que você tenha um ganho de capital tributável para usar a dedução de capital permitida (porque as perdas de capital permitidas só podem ser deduzidas contra ganhos de capital tributáveis, exceto no ano do óbito) 61607 perda de capital contra a inclusão do lucro tributável resultante do benefício da opção de compra de ações. O orçamento federal de 2010 introduziu Este é o final da pré-visualização. Cadastre-se para ter acesso ao restante do documento. Capítulo 10 Cálculo do Lucro Real e dos Impostos a Pagar pelos Indivíduos Metas de Aprendizagem para10.000 Cálculo do Lucro Real para um Indivíduo 34 O rendimento tributável34 é definido na Lei como renda líquida do contribuinte para o ano, mais ou menos as deduções permitidas pela Divisão C. Enquanto a Parte I, Divisão B, da Lei se concentra no cálculo do lucro para fins fiscais, a Divisão C contém as regras estatutárias para determinar a receita tributável do lucro líquido para fins fiscais. A ilustração a seguir ilustra as três etapas distintas no cálculo do imposto de renda. Essas etapas se aplicam a corporações e indivíduos. A Divisão C inclui várias deduções permitidas, incluindo as regras relativas a essas deduções, mas apenas algumas aplicam-se a indivíduos. As deduções da Divisão C aplicáveis ​​a indivíduos incluem: Opções de ações para empregados, doações para caridade de ações de opções de ações para empregados, ações recebidas sob plano de participação nos lucros diferidos, empréstimos para reassentamento doméstico, compensação de trabalhadores, assistência social, tratados e isenções de organizações internacionais; votos de pobreza perpétua. Seção 110.2 8212dedução de pagamentos fixos. Seção 110.6 8212 dedução de ganhos de capital em propriedades agrícolas e ações de uma pequena empresa qualificada. Seção 110.7 8212edução para residentes do norte. Seção 111 8212condução de perdas de transição, incluindo perdas não relacionadas a capital, perdas líquidas de capital, perdas restritas em fazendas e perdas agrícolas. Como mostrado, as deduções permitidas são bastante específicas e, portanto, não estarão disponíveis para todos os contribuintes. Quando um indivíduo reclama mais de uma dedução no mesmo ano fiscal, é fornecida uma regra de ordenação. Parágrafo 10.010 Diversas Divisões e Adições da Divisão160C para10,032 Intenção legislativa e política governamental As receitas e as perdas são calculadas para um ano de tributação, que é um período um pouco arbitrário. Durante um período mais longo, as perdas poderiam ser esperadas para compensar o lucro, com apenas o lucro líquido sendo tributável naquele período mais longo. A disponibilidade de um período de transição para perdas destina-se a ampliar o período no qual as perdas podem compensar a receita. O estatuto prevê que as perdas sejam transportadas em relação à receita de anos anteriores ou encaminhadas contra a receita de anos futuros. Os contribuintes recebem, assim, algum alívio do risco econômico de uma atividade e são encorajados a perseverar. A necessidade de limitações é, no entanto, crucial. Limitações, juntamente com as regras gerais gerais que se aplicam à utilização ou restrição de vários tipos de perdas, serão discutidas neste capítulo. O comentário nos capítulos anteriores aludiu ao fato de que as perdas que não podem ser aplicadas no ano em que ocorrem devido a uma restrição na Divisão160B podem ser deduzidas na Divisão160C, levando as perdas de volta em três anos por meio de devoluções corrigidas e / ou aplicando o saldo de as perdas para os próximos anos, sujeitas a quaisquer outras restrições, conforme indicado abaixo. para10,035 Transferências de perdas não relacionadas a capital Uma perda sem capital34 (não-CL) disponível para transferência é um prazo definido. Para indivíduos, a definição pode ser resumida em forma computacional da seguinte forma: Note-se que para se tornar uma perda não-capital transitória, uma perda de anos correntes de fontes não-capitais deve, em essência, exceder a renda de todas as outras fontes no atual ano. As perdas não relacionadas a capital podem transitar da seguinte forma, sendo as primeiras perdas aplicadas em primeiro lugar: Note-se que a parte de uma perda de investimento empresarial permitida, que é discutida com algum detalhe nos Capítulos 7 e 13, não utilizada no ano da perda, torna-se uma perda sem capital e está disponível para transferência da maneira descrita acima. para10,040 Perda líquida de capital ITA: 111 (8) 34net perda de capital34 Uma perda de capital 34net 34 (CL líquido) para um determinado ano fiscal disponível para reporte para outro ano é definida como sendo o excesso de perdas de capital admissíveis sobre ganhos de capital tributável para nesse ano em particular, mais as perdas de investimento de negócios permitidas não absorvidas no período de transporte de sete anos como uma perda de capital, como discutido acima. As perdas líquidas de capital podem ser recuperadas por três anos e encaminhadas indefinidamente. É importante notar que as perdas líquidas de capital para um determinado ano são calculadas usando a taxa de inclusão daquele ano. A seguir estão as taxas de inclusão histórica. Taxa de Inclusão de Ganhos de Capital: Como as perdas líquidas de capital podem surgir em anos com diferentes taxas de inclusão de ganhos a serem deduzidas contra outros ganhos de capital tributáveis ​​líquidos computados por outras taxas de inclusão, é necessário converter as perdas de capital líquidas na taxa de inclusão de ganhos de capital apropriada para o ano de transição em que a perda líquida de capital é deduzida. As perdas de capital líquidas realizadas em um ano com uma taxa de inclusão menor devem ser aumentadas quando transportadas para um ano com uma taxa de inclusão maior. As perdas de capital líquidas realizadas em um ano com uma taxa de inclusão mais alta devem ser reduzidas quando levadas de volta a um ano com uma taxa de inclusão menor. O valor da perda líquida de capital a ser deduzida no exercício, levando-se em consideração quaisquer diferenças nas taxas de inclusão, é calculado usando a seguinte fórmula: (a) ganhos de capital tributáveis ​​líquidos do ano e (b) o total de cada montante para anos diferentes de perdas líquidas de capital determinadas pela fórmula A160 é a quantia da perda líquida de capital resultante de um determinado ano 3434 e reivindicada na Divisão C no ano atual B160 é a taxa de inclusão para o ano no qual a perda líquida de capital é ser deduzido e C160 é a taxa de inclusão para o ano em que a perda foi realizada. Por exemplo, uma perda de capital líquida de 9.000 realizada em 1999 com sua taxa de inclusão de 3/4 seria convertida para 6.000 em 2008 com sua taxa de inclusão de 1/2 (isto é, 9.000 215 1/2/3/4 6.000). Conceitualmente, a perda de capital líquida de 9.000 em 1999 resultou de uma perda de capital de 12.000 (ou seja, 9.000 215 4/3). A mesma perda de capital de 12.000 em 2008 resultaria em uma perda líquida de capital de 6.000 (ou seja, 12.000 215 1/2). Note que ambas as palavras 34deducted34 e 34claimed34 são usadas em referência a perdas líquidas de capital. A palavra 34 reivindicada34 parece referir-se a perdas líquidas de capital em sua quantia original não ajustada, conforme calculada no ano 3434, à taxa de inclusão daquele ano. A palavra 34deducted34 parece se referir às perdas líquidas de capital depois que elas foram ajustadas pela fórmula à taxa de inclusão apropriada para o ano em que elas compensarão os ganhos de capital tributáveis. Larry Loser teve perdas líquidas de capital de 10.000 no ano fiscal que terminou em dezembro de 1631, 1987 e 2.000 em cada um dos anos de taxação que terminaram em dezembro de 1631, 1989 e 1994. Ele teve ganhos de capital de 5.000 em 1998, 4.000 em 1999 e 3.000 em 2008. Ele não teve outros ganhos ou perdas de capital. Determine o valor máximo a ser deduzido nos anos de tributação de 1998, 1999 e 2008. mdashOBTA À SOLUÇÃO (1) 160Os 10.000 de perda de capital líquida de 1987 são um valor fracionário calculado a uma taxa de inclusão de 1/2. Este montante é ajustado para a taxa de inclusão de 3/4 de 1998, como segue: A perda líquida de capital de 2.000 de 1989 é uma quantia fracionária computada a uma taxa de inclusão de 2/3. Este montante é ajustado para a taxa de inclusão de 3/4 de 1998, da seguinte forma: A perda líquida de capital de 2.000 de 1994 é uma quantia fracionada computada a uma taxa de inclusão de 3/4. Portanto, ele não precisa ser ajustado para uso antes de fevereiro de 16028, 2000. (2) As perdas são ajustadas da taxa de inclusão de 3/4 (conforme ajustado acima) para a taxa de inclusão de 1/2 da seguinte forma: Esses fatores de ajuste não fazem mais do que converter a perda fracionária de um ano em particular em uma perda completa dividindo por 1/2. 2/3 ou 3/4 no denominador (ou seja, item C na fórmula) e, em seguida, calculando a perda líquida de capital à taxa de inclusão para o ano da dedução pela multiplicação de 3/4. 2/3 ou 1/2 no numerador (isto é, item160B na fórmula). Assim, 10.000 dividido por 1/2 é 20.000, que foi a perda de capital total em 1987, antes da taxa de inclusão de 1/2 foi aplicada. Então, 20.000 multiplicados por 3/4 produzem 15.000, que é a perda líquida de capital declarada em termos de uma taxa de inclusão de 3/4 usada antes de fevereiro de 1628, 2000. Observe que as perdas transportadas do ano 3434 são as do primeiro ano de perda. Isso é ilustrado no cálculo líquido de carryover de perda de capital apresentado acima. Observe, também, como as perdas líquidas de capital deduzidas em um determinado ano, modificadas pelos ajustes para diferentes taxas de inclusão, estão limitadas a ganhos de capital tributáveis ​​líquidos daquele ano. para10,045 Perda agrícola Quando um contribuinte incorre em uma perda operacional de um negócio agrícola, as perdas do ano atual geralmente não são tratadas de forma diferente das perdas são tratadas para qualquer outro tipo de negócio que resulte em perda de capital, a menos que o regras restritas de perda de fazenda ou considerações de farm hobby se aplicam. Onde a agricultura não é a principal fonte de renda dos contribuintes, a CRA freqüentemente tentará aplicar as regras restritas de perda de fazendas. Estes têm sido a fonte de litígios fiscais consideráveis ​​ao longo dos anos. A dificuldade da disposição está na redação 34 em que a principal fonte de receita dos contribuintes para um ano de tributação não é a agricultura nem a combinação de agricultura e alguma outra fonte de renda34. para10,045.10 A agricultura como principal fonte de rendimento 77 DTC 5213 (S. C.C.) Em Moldowan vs. The Queen. o Supremo Tribunal definiu os principais critérios para determinar se um contribuinte está a exercer uma actividade agrícola como a sua principal fonte de rendimento como: bull time dedicado ao capital de negócio agrícola comprometido com o negócio e touro o lucro real e potencial como indicativo de uma expectativa razoável de lucro. De acordo com a Suprema Corte do Canadá (S. C.C.), esses critérios foram considerados entre outros fatos relevantes. Por exemplo, neste caso, o Sr. Moldowan dedicou todo o seu tempo em julho e agosto à criação de cavalos e investiu uma quantidade significativa de capital no desenvolvimento de uma pista de corridas e estábulos. O contribuinte também tinha outros investimentos e era um empresário em tempo integral. Justice Dickson, escrevendo para o S. C.C. descreveu Moldowan como tendo um dos muitos negócios e, aqui, a posse e treinamento de cavalos era considerada uma atividade secundária. The S. C.C. apontou que a Lei do Imposto de Renda considera três classes de agricultores: boi aqueles para os quais se pode razoavelmente esperar que a agricultura forneça sua principal fonte de renda para aqueles que cultivam como atividade secundária e touro aqueles que praticam a agricultura como passatempo. para10,045.20 Sideline farming business Em geral, os indivíduos que exercem atividades agrícolas secundárias estarão sujeitos às provisões restritas de perdas agrícolas. Esta categoria assume (e deve ser demonstrada quando necessário) que existe uma expectativa razoável de lucro da operação agrícola. O montante das perdas agrícolas que podem ser deduzidas de outras fontes de rendimento durante um ano de tributação é restrito. A quantidade de perda agrícola de uma atividade agrícola secundária que pode ser deduzida durante o ano corrente é a menor de: bull a perda real e bull 2.500, mais metade das próximas 12.500 de perdas durante um ano (máximo 8.750). Perdas agrícolas superiores a 8.750 tornam-se perdas de exploração restritas e não podem ser utilizadas durante o ano. As perdas agrícolas restritas são dedutíveis de acordo com o parágrafo 111 (1) (c), ao computar o lucro tributável dos três anos anteriores como um prejuízo, ou nos 20 anos seguintes, como prejuízos. Uma perda agrícola restrita de outro (s) ano (s) só é dedutível no cálculo do rendimento tributável na medida do menor rendimento agrícola líquido no ano e rendimento calculado sob a seção 3. A menos que haja renda agrícola no ano, perdas agrícolas restritas não ser dedutível ao chegar ao lucro tributável. para10.045.30 Hobby farm losses Um agricultor 34hobby34 é uma categoria de uma operação agrícola que é considerada pelo CRA ou pelos tribunais como uma expectativa razoável de lucro. A razão para distinguir uma fazenda de hobby de uma empresa agrícola é garantir que os agricultores amadores não obtenham deduções das despesas incorridas com passatempos pessoais. A perda incorrida é considerada uma despesa pessoal ou vital e, portanto, não dedutível. Este tratamento é consistente com o tratamento de qualquer outro hobby, onde não há expectativa razoável de lucro. para10.060 Dedução de Ganhos de Capital8212Descrição histórica Indivíduos podem abrigar até 750.000 de ganhos de capital em ações qualificadas de pequenas empresas, propriedade agrícola qualificada ou propriedade de pesca qualificada ao reivindicar uma dedução de ganhos de capital no cálculo do lucro tributável. A dedução de ganhos de capital teve origem em 1985. O orçamento federal de 1985 introduziu uma dedução acumulada vitalícia para ganhos de capital tributáveis ​​líquidos (TCGs líquidos) para indivíduos (exceto trusts) residentes no Canadá. O propósito anunciado desta dedução era fornecer um incentivo para o investimento. Até o orçamento federal de fevereiro de 1625, de 1992, a dedução era praticamente irrestrita quanto ao tipo de ganho de capital em uma alienação. O orçamento federal de fevereiro de 2005, de 1992, impôs uma restrição à dedução de ganhos de capital resultante da alienação, a partir de fevereiro de 1992, da maioria dos imóveis (ou seja, terrenos e edifícios), descritos como bens imóveis não qualificados. Como todo o objetivo do presente Ato é tributar uma fração dos ganhos de capital, a introdução dessa disposição criou uma complexidade considerável na legislação, para acomodar essa exceção. O orçamento federal de 22 de fevereiro de 1994 eliminou a dedução de 100.000 ganhos gerais de capital vitalícia para ganhos realizados em alienações de propriedades ocorridas após a data do orçamento. No entanto, o orçamento não eliminou a isenção de ganhos de capital vitalícia para ações de uma empresa de pequeno porte qualificada ou para propriedade agrícola qualificada que existia em 1992. O orçamento que eliminou a isenção de 100.000 ganhos gerais de capital conteve uma provisão que permitiria a um indivíduo reconhecer toda ou qualquer parte dos ganhos sobre a propriedade de capital dos contribuintes acumulada até fevereiro de 16022, 1994. Geralmente, o indivíduo teve que apresentar uma eleição com sua declaração de imposto de 1994 para reconhecer um montante de ganho acumulado que poderia ser compensado pelo capital disponível. ganha isenção. O ganho que foi reconhecido por essa eleição reduzirá os ganhos futuros de capital aumentando o custo da propriedade eleita ou criando uma conta especial que pode ser sacada por ganhos de capital futuros sobre esses ativos. Essas contas especiais são chamadas de 34 saldos de ganhos de capital para propriedades de capital elegíveis e 34 para ganhos de capital sem contrapesos34 para fundos mútuos. A dedução de ganhos de capital disponível em ações qualificadas de pequenas empresas será discutida no Capítulo 16013. para10,065 A Propriedade Agrícola Qualificada CGD A CGD máxima pode ser reivindicada como uma dedução contra quaisquer ganhos de capital em propriedade agrícola qualificada (QFP). QFP é definido na subseção 110.6 (1) como: bull propriedade real, usada em um negócio agrícola no Canadá pelo contribuinte (incluindo beneficiários sob determinadas relações de confiança), um cônjuge ou parceiro de direito comum, uma criança ou um pai, uma corporação (que é uma empresa familiar familiar) ou uma parceria (que é uma parceria de agricultura familiar) em uma empresa de agricultura familiar com interesse em uma parceria de propriedade familiar e uma propriedade de capital elegível usada em um negócio agrícola no Canadá. Existem definições na Lei para cada um desses quatro tipos de QFPs, e também determinados testes do período 3434 são impostos. Essas definições e testes são muito extensos para serem elaborados neste texto. para10,066 A Propriedade de Pesca Qualificada CGD A isenção máxima de ganhos de capital vitalícia é estendida para incluir ganhos de capital realizados em alienações (ocorridas em ou após maio de 1602, 2006) de uma propriedade de pesca, uma participação no capital social de uma empresa familiar de pesca. interesse em uma parceria de pesca familiar ou em uma propriedade pesqueira qualificada. Os termos 34participação do capital social de uma corporação de pesca familiar34 e 34de interesse em uma parceria de pesca familiar34 são definidos de maneira semelhante às definições de agricultura familiar. Metade dos ganhos realizados na alienação de propriedade de capital elegível que é propriedade de pesca qualificada são elegíveis para a isenção de ganhos de capital. para10,070 Ordenação da Divisão C Deduções para10,075 Regras gerais de ordenação para Divisão160C para10,100 Cálculo do Imposto para Pessoa Física O total do crédito tributário é de no máximo 2.880 (ou seja, 15 de 9.600 15 de 9.600). Este crédito fiscal está disponível se um indivíduo apoiar seu cônjuge. Note, no entanto, que a base de crédito fiscal dos cônjuges é reduzida pela renda da divisão160B do cônjuge dependente para todo o ano, mesmo se o casamento ocorreu no ano. Por outro lado, se o indivíduo vivia separado de seu cônjuge no final do ano por causa de uma ruptura no casamento, somente a renda do cônjuge para o ano, quando casado e não separado, é considerada. A posição dos CRAs é que, no ano do casamento, ambos os cônjuges não podem reivindicar um ao outro, mesmo que as limitações quânticas tenham sido cumpridas, uma vez que ambos não podem se apoiar mutuamente. ITA: 248 (1) 34 parceiro de direito comum34 Um parceiro de direito consuetudinário é tratado como cônjuge. O termo “parceiro de direito comum” 34 é definido como duas pessoas, independentemente do sexo, que coabitam em um relacionamento conjugal e o fazem por um período contínuo de pelo menos um ano ou que é pai de um filho de quem é o contribuinte. também um pai. Assim, o crédito de imposto de estado casado é permitido em um relacionamento de direito comum se as condições no significado estendido forem cumpridas e as condições do parágrafo 16 0118 (1) (a) forem atendidas. Parágrafo 10,150 Equivalente ao casamento para crédito de pessoa totalmente dependente Uma base de crédito fiscal igual à base de crédito fiscal para o estado casado é fornecida em relação a uma pessoa totalmente dependente onde o contribuinte não tem direito a um crédito casado (ou seja, uma pessoa física). que não é casado ou vive em um relacionamento de direito comum). Esta disposição pode ser aplicada a um indivíduo que, em qualquer época do ano, era solteiro, divorciado, separado, viúvo e que apoiava um parente. O cálculo do crédito é o mesmo que o apresentado para o crédito casado, com a divisão de 160% do rendimento da pessoa totalmente dependente excedente do limite reduzindo o crédito. Várias condições adicionais devem ser aplicadas para que o crédito fiscal esteja disponível. ITA: 248 (1) 34 estabelecimento doméstico independente34 IT-513R, par. 11821122 bull A pessoa dependente deve viver, em algum momento do ano, no mesmo estabelecimento doméstico autônomo que o contribuinte reclamando o crédito tributário. O dependente deve ser totalmente dependente do apoio a esse contribuinte e / ou a outras pessoas. O contribuinte não precisa possuir a residência. Uma unidade de locação se qualifica. bull O dependente deve estar relacionado ao contribuinte por sangue, casamento ou adoção. Como resultado, sobrinhas, sobrinhos, tias, tios e primos não se qualificariam como um equivalente matrimonial segundo esta disposição (a menos que se enquadrem na definição de criança que seja muito ampla e deva ser examinada). bull A menos que o dependente seja filho do contribuinte, o dependente deve residir no Canadá. 97 DTC 5081 (F. C.T. D.) bula A menos que o dependente seja o pai ou avô do contribuinte ou seja dependente em razão de enfermidade física ou mental, o dependente deve ter menos de 18 anos de idade em qualquer época do ano. No caso de A Rainha v. Mercier. o contribuinte argumentou que a exigência de idade para crianças discrimina pais solteiros com filhos de 18 anos de idade ou mais que, na opinião do contribuinte, devem se qualificar para o crédito e, portanto, violar a Carta de Direitos e Liberdades. O Tribunal considerou que a disposição não viola a garantia de igualdade da Carta. bull Somente um crédito fiscal equivalente ao casado está disponível para um contribuinte. bull O dependente não pode ser reivindicado sob este crédito fiscal se o dependente tiver sido reivindicado sob o crédito de status casado por outro contribuinte. Quando dois contribuintes são elegíveis para o crédito fiscal equivalente ao casado em relação à mesma pessoa ou ao mesmo estabelecimento doméstico, apenas uma pessoa tem o crédito fiscal permitido e apenas um crédito fiscal equivalente a casado pode ser reivindicado por um determinado estabelecimento doméstico. Se os contribuintes não podem concordar com quem deve ter o crédito fiscal, então nenhum deles pode ter o crédito fiscal. Por exemplo, Tom e Donna, ambos solteiros, apóiam sua mãe no mesmo estabelecimento doméstico. Tom ou Donna podem ter o crédito fiscal, mas não os dois. Se eles não podem concordar, então nenhum deles pode ter o crédito fiscal. bull Sempre que um contribuinte tenha reivindicado um dependente nos termos deste parágrafo, nem o contribuinte nem qualquer outro contribuinte poderá reclamar aquele dependente para os 18 anos de idade ou mais e o crédito deficiente ou o crédito do cuidador. Por exemplo, se um casal com uma criança debilitada, 20 anos de idade, se separar durante o ano e o cônjuge que apóia a criança reivindicar a criança sob o crédito equivalente a casado, essa cônjuge não poderá fazer uma reivindicação adicional como um criança dependente de 18 anos de idade ou mais e enfermos. O outro cônjuge também não pode reivindicar essa criança, mesmo que, de fato, apoie totalmente a criança durante parte do ano. Quando um indivíduo é exigido sob os termos de um acordo escrito ou ordem judicial para fazer pagamentos no ano em relação ao apoio de uma criança, o indivíduo não tem direito a reclamar qualquer crédito fiscal pessoal em relação à criança. Pode-se notar que a interpretação da frase 34 em qualquer época do ano é uma pessoa solteira34 parece ter o efeito de permitir que uma pessoa que atualmente se qualifica para um crédito de imposto equivalente a casado e se case durante o ano ainda se qualifique para este crédito fiscal no ano do casamento, mas não posteriormente. Naturalmente, a pessoa que reivindica um dependente não teria direito a um pedido de estado civil. para10,155 Child amount O montante da criança é um crédito de imposto não reembolsável para os pais com base no montante de 2.038 215 15 306 para cada criança com menos de 18 anos no final do ano. Onde a criança reside junto com os pais da criança durante todo o ano, qualquer um desses pais pode reivindicar o crédito. Em outros casos, o crédito é exigível em relação a uma criança pelo pai que é elegível para reivindicar o crédito de pessoa totalmente dependente do ano em relação a uma criança (ou que seria elegível se aquela criança fosse a única criança dos pais). Para o ano do nascimento, adoção ou morte de uma criança, o valor total do crédito também é exigível. Qualquer parte não utilizada do crédito é transferível para o cônjuge pais ou parceiro de direito comum. parágrafo10.160 Estatuto único8212Participação fiscal pessoal A base do crédito tributário pessoal básico está fixada em 9.600 em 2008 e, quando multiplicada por 15, fornece um crédito fiscal de 1.440 (arredondado) para 2008. para10,165 Crédito para cuidador em domicílio cuidado de parentes Os indivíduos têm direito a um crédito de até 614 (ou seja, 15 de 4.095) para residir e fornecer cuidados em domicílio para um familiar adulto. Para este efeito, os familiares incluem os indivíduos filhos ou netos ou os indivíduos ou cônjuges parceiros de direito comum pai, avô, irmão, irmã, tia, tio, sobrinho ou sobrinha. Um pai ou avô deve ter atingido a idade de 65 anos ou ser dependente por causa de enfermidade física ou mental. Todos os outros parentes dependentes devem ter atingido a idade de 18 anos e ser dependentes por causa de enfermidade mental ou física. O montante base de 4.095 é reduzido pelo rendimento dos dependentes em excesso de 13.986. O crédito não está disponível se a renda dos dependentes exceder 18.081. Quando um indivíduo tem direito a um crédito equivalente a casado por um dependente, ninguém pode reivindicar o crédito do cuidador ou o crédito para dependentes enfermos maiores de 18 anos em relação a esse dependente. Parágrafo 10.170 Crédito de dependentes É definido um dependente para incluir, para este fim, uma criança, neto, pai, avô, irmão, irmã, tio, sobrinha, sobrinho do contribuinte ou cônjuge do contribuinte ou companheiro de direito comum. No entanto, os dependentes devem ter atingido a idade de 18 anos antes do final do ano, a fim de se qualificar para o crédito fiscal. Além disso, o indivíduo deve ser dependente do contribuinte por causa de enfermidade mental ou física. The tax credit is computed for 2008 as: IT-513R, Appendix A The CRA indicates that mental or physical infirmity in respect of the dependent person should require the infirm person to be dependent during a considerable period of time and not just temporarily. Note that the maximum amount of the dependant credit is the same as that of the caregiver credit, but the income threshold is much lower for the dependant credit. Thus, the dependant credit can be eliminated more quickly, making the caregiver credit more attractive, numerically. However, the caregiver credit has the more restrictive condition that the dependant must ordinarily reside in the same self-contained domestic establishment as the taxpayer claiming the credit. The tax credit available for a dependent person must be shared by all individuals who are entitled to a tax credit in respect of the same dependant. Where these supporting individuals cannot agree on an allocation of the tax credit, the Minister may make the allocation. Furthermore, a taxpayer who is entitled to a deduction for support payments for a spouse is not entitled to claim a tax credit for the spouse. However, the CRA does permit a tax credit claim in the year of separation or divorce. Where an individual is required under the terms of a written agreement or court order to make payments in the year in respect of the support of a child, the individual is not entitled to claim any personal tax credit in respect of the child. This provision is necessary to parallel the non-deductibility of child support payments as discussed in Chapter1609. The subsection ensures that, since the child support payments are not deductible, the supporting parent would not be able to claim this deduction. para10,175 Additional amount Where a taxpayer is entitled to claim a dependant for the equivalent-to-married (ETM) credit, the dependant cannot be claimed under the caregiver credit or the credit for infirm dependants age 18 or older. Where the caregiver credit or the credit for an infirm dependant age 18 or older would have been larger than the ETM credit, the difference can be claimed under this provision as an additional credit. The effect is to allow the equivalent of the caregiver credit for a person in respect of whom the ETM credit is claimed. para10,180 Age credit The non-refundable age tax credit is computed on a base of 5,276 for 2008. Since the appropriate percentage for the year is 15, the tax credit for 2008 is 791 (rounded). It is available to an individual who has attained the age of 65160years before the end of the year. However, this age tax credit is reduced by 15 of the excess of the individuals Division160B income over 31,524 and is, thus, completely eliminated when the net income exceeds 66,697. For example, if an individuals Division B income is 55,000, the age tax credit would be computed as: para10,185 Pension income amount This non-refundable pension tax credit is determined as follows: Age 65 and Older The pension credit is equal to 15 of the lesser of: 2. the 34pension income34 Pension income includes, but is not limited to: (a) a payment in respect of a life annuity arising from a superannuation pension fund or plan (b) an annuity payment under a registered retirement savings plan or a payment under a registered retirement income fund (c) an annuity payment under a deferred profit sharing plan and (d) the income portion of other annuity payments. The pension credit is equal to 15 of the lesser of: 2. the 34qualified pension income34 The only difference is to change the definition of pension income to qualified pension income. Qualified pension income includes: (a) a payment in respect of a life annuity arising from a superannuation pension fund or plan or (b) certain annuities or payments received by the individual as a consequence of the death of the individuals spouse. Certain amounts are not included in pension income or qualified pension income. These excluded amounts are: (a) the Old Age Pension or Supplement (b) the Canada Pension Plan (or provincial plan) pension ITA: 248(1) 34death benefit34 (c) a death benefit (d) the amount of any payment which is included in income and then deducted under another provision such as lump-sum payments from withdrawing from a pension fund, an RRSP or a DPSP, retiring allowances, or pension benefits or DPSP benefits transferred into a spousal RRSP and (e) a payment out of or under a salary deferral arrangement, a retirement compensation arrangement, an employee benefit plan, an employee trust or a prescribed provincial pension plan. para10,190 Canada employment credit This non-refundable credit is computed as 15 times the lesser of: bull The individuals employment income for the year, and para10,195 Summary of personal tax credits Exhibit 10-4 provides a summary of the numerical components of the most common personal tax credits. EXHIBIT 10-4 Section 118 Tax Credits (rounded) For the purposes of this book, where provincial tax credits are calculated for individuals, a rate of 10 (equal to the lowest provincial rate used in this book) will be applied to the above federal tax credit base, net of any applicable reduction for income in excess of the federal Division B income threshold. George, age 50, has the following dependants, each of whom has Division B income as indicated for 2008: Determine the personal tax credits available under section 118 for each of Georges dependants for 2008. All of the dependants live with George. Note that neither of the sons provides a dependant tax credit. They are covered under the Child Tax Benefit system, discussed later in this chapter. para10,200 Adoption Expense Tax Credit The Act provides a non-refundable tax credit of up to 10,643 in the year in which an adoption is completed for eligible adoption expenses incurred during the adoption period. Details of the credit are as follows: bull eligible adoption expenses include: (i) fees paid to an adoption agency licensed by a provincial or territorial government, (ii) court costs, legal and administrative expenses, (iii) reasonable travel and living expenses of the child and the adoptive parents, (iv) document translation fees, (v) mandatory fees paid to a foreign institution, and (vi) any other reasonable expenses required by a provincial or territorial government or an adoption agency licensed by a provincial or territorial government, bull the adoption period is the period that: (a) begins at the earlier of the time that the childs adoption file is opened with a provincial or territorial ministry responsible for adoption (or with an adoption agency licensed by a provincial or territorial government) and the time, if any, that an application related to the adoption is made to a Canadian court, and (b) ends at the time of the adoption. bull an eligible child is one who has not reached the age of 18160years at the time that the adoption is completed. para10,210 Public Transit Passes Credit This non-refundable tax credit is based on the total of all amounts paid in the year in respect of eligible public transit passes. The amounts paid for passes for the use of the individual taxpayer, the individuals spouse or common-law partner, or a child of the individual, who has not reached the age of 19 before the end of the year. An eligible public transit pass is a public transit pass that is valid for a period of at least one month of public transit. Public transit includes transit by local bus, streetcar, subway, commuter train, commuter bus, and local ferry. Receipts for passes must be retained for verification purposes. This credit accommodates: bull electronic payment cards for costs related to the use of public transit for at least 32160one-way trips during an uninterrupted period not exceeding 31 days, and bull weekly passes where an individual purchases at least four consecutive weekly passes. para10,220 Childrens Fitness Credit This non-refundable tax credit is based on up to 500 of eligible fees for enrolment of a child under the age of 16 in an eligible program of physical activity. The credit can be claimed by either parent, for the 2008 taxation year and subsequent taxation years. It must be supported by a tax receipt that contains sufficient information for the CRA to monitor compliance. Eligible expenses include those for the operation and administration of the program, instructors, renting facilities, equipment used in common (e. g. team jerseys provided for the season), referees and judges, and incidental supplies (e. g. trophies). Expenses that are not eligible include the purchase or rental of equipment for exclusive personal use, travel, meals, and accommodation. An eligible program of prescribed physical activity is defined as: An ongoing, supervised program, suitable for children, in which substantially all of the activities undertaken include a significant amount of physical activity that contribute to cardio-respiratory endurance, plus one or more of muscular strength, muscular endurance, flexibility and balance. To recognize the particular challenges that children with disabilities face, the age limit for them to qualify is 18 years instead of 16 years. In addition, a separate 500 non-refundable tax credit for disabled children who spend a minimum of 100 on registration fees for eligible programs is provided. The extra 400 recognizes the extra costs that children with disabilities encounter when involved in programs such as these. bull of ecologically sensitive land. The 75 of Division B income limit should not be expected to apply in most cases. However, the limit would become an effective limit, if gifts are made in an unusual year of relatively low income or a loss year. para10,245 Total charitable gifts Gifts made to certain types of organizations listed under the definition of 34total charitable gifts34 may be eligible for the tax credit to a maximum tax credit base of 75 of Division160B income. Only the gifts to these specified organizations are eligible and they must be supported by proper receipts. Where gifts of capital property and works of art, which are inventory to the donor, have a fair market value greater than adjusted cost base or cost amount, and the gift is not cultural property, the taxpayer may make a designation of a transfer price. The taxpayer can designate a transfer price between fair market value and adjusted cost base or cost amount as proceeds of disposition and the value of the gift. Capital gains or income could, thus, be avoided by selecting the adjusted cost base or cost amount but the value of the gift and the resultant tax credit under these paragraphs would be lower. If personal-use property is acquired as part of an arrangement under which the property is gifted to a charity, then the 1,000 rule will not apply. This rule is designed to prevent abuses connected with the donation of art and other personal-use property. para10,250 Gifts of publicly traded securities The income inclusion rate for capital gains from gifts of publicly traded securities is reduced to zero for this purpose, instead of the usual 50. Securities eligible for this treatment include shares listed on a designated stock exchange. The 2007 federal Budget extended the tax-free capital gain rule to donations of such securities to private foundations effective on or after March 19, 2007. Legislation eliminates tax on capital gains realized on the exchange of unlisted shares and partnership interests for publicly-traded securities, if the publicly-traded securities are then donated to a qualified donee within 30160days of the exchange (in which case, any further capital gain on the donation would also be nil). The unlisted securities must include, at the time they are issued, a condition allowing the holder to exchange them for publicly-traded securities, and the publicly-traded securities must be the only consideration received on the exchange. Special rules apply where the exchanged securities are partnership interests. This applies to donations made on or after February16026, 2008. para10,255 Total cultural gifts Where an artist makes a cultural gift that is a work of art created by the individual and that is property in the artists inventory, the artist is deemed to have received proceeds of disposition equal to the cost to the artist of the work of art. A cultural gift is included in the definition of 34total cultural gifts34 and means objects that the Cultural Property Export Review Board has determined meets certain conditions. The result of this provision is that the artist is entitled to a credit based on the full fair market value of the art donated, but has no income to report as a result of the donation and its consequent disposition of the art from inventory. There is no net income limitation and there is a five-year carryforward. para10,260 Tickets to events Where a charitable organization issues receipts for the price of tickets to fund-raising events involving an element of entertainment or other benefit for the donor, only the excess of the amount paid over the fair market value of the benefit received is allowed to be considered part of the charitable gift. para10,265 Total Crown gifts Gifts made to the Government of Canada or to the government of a province are considered to be gifts made to Her Majesty and are defined as Crown gifts. There is a 75 of net income limitation to equal the limitation on other charitable gifts. Again, there is a five-year carryforward on these gifts. para10,270 Total ecological gifts A net income limitation of 100 applies to donations of certain ecologically sensitive land. This provision is meant to encourage the conservation and protection of Canadas environmental heritage and applies to qualified donations of land including qualified donations of covenants, servitudes and easements. As a further incentive, for ecological gifts made on or after May1602, 2006, any capital gain realized on the donation (other than gifts to a private foundation) are subject to a zero capital gains inclusion rate. para10,280 Medical Expense Credit para10,285 Calculation of the credit Not all medical and health care costs are fully covered by a provincial health insurance plan or by a private health services plan. Expenses that must be borne by the taxpayer may qualify for the non-refundable medical expense credit. For example, certain cosmetic or elective procedures and a fraction of dental services may not be covered. The medical expense tax credit is calculated as: In essence, the federal tax credit is 15 (10 used for provincial tax credit) of medical expenses in excess of the 1,962 for 2008 or 3 of the Division160B income threshold. The medical expenses must be proven by filing receipts and must be paid within any 12-month period ending in the year unless the individual dies in the year. Where the individual dies in the year, the medical expenses must be paid by the claimant for the deceased person within any period of 24 months that includes the date of death. para10,290 Medical expenses The legislation includes over 30 detailed paragraphs outlining the very technical rules and conditions defining medical expenses. A brief description of these paragraphs is provided below however, a careful examination of these provisions and an Interpretation Bulletin must be made in order to determine the eligibility of each item. ITA: 118(6), 118.4(2) IT-519R2, par.1603 ( a )8212This paragraph includes in the tax credit base general medical expenses (illness, hospitalization, etc.) paid to dentists, nurses and medical practitioners (a wider term than medical doctors for the taxpayer, his or her spouse and dependants of the individual. Hence, either spouse may qualify for a tax credit for the expenses of each other. For other dependants, the definition includes most individuals related to the taxpayer and dependent on the taxpayer for support. ( b ), ( b .1), ( b .2), ( c ), and ( d )8212These five provisions deal with full-time or part-time attendants or attendants for the care of an individual eligible for the impairment credit and/or full-time care in a nursing home, group home or otherwise. Each provision has its own unique conditions. The amount eligible for the credit in respect of attendant care for an individual eligible for the impairment credit is limited to 10,000 (20,000 in the year of death). More t han 10,000 can be claimed in respect of an individual, but no impairment credit or attendant care deduction can be claimed in respect of that individual. ( e )8212This category of expense, for care and training for the mentally or physically handicapped, is not completely medical in nature. ( f ), ( g ), and ( h )8212These provisions deal with the transportation of taxpayers to medical centres. Note that for travel expenses envisaged in paragraph160( h ), individuals may choose a detailed or simplified method to calculate certain travel expenses. The detailed method would use actual costs, substantiated by receipts. The simplified method applies to meals and vehicle expenses which can be based on flat rates. The flat rate for meals is 15 per meal to a maximum of 45 per day, per person. The flat rate for vehicle expenses is based on the province or territory in which the individual travels and varies by province or territory. (See Chapter1609. under moving expenses, for a detailed list of rates for vehicle expenses.) ( i ), ( i .1)8212These provisions deal with certain specific medical equipment or products. ( j )8212These paragraph allows for the expenses of eyeglasses, etc. for the taxpayer, his or her spouse or a dependant. ( k )8212The cost of specialized equipment dealing with oxygen and of insulin and of other specified substances is allowable by virtue of this paragraph. ( l )8212This paragraph permits certain specific expenses related to the care of a trained dog who assists the blind or deaf and the cost of an animal trained to assist an individual who has a severe and prolonged physical impairment. ( l .1)8212This paragraph allows a reasonable cost for arranging a bone marrow transplant or organ transplant. ( l .2), ( l .21)8212These paragraphs allow expenses for modifying a home if an individual is confined to a wheelchair for a long period of time, lacks normal physical development, or has a severe and prolonged mobility impairment. ( l .3)8212This paragraph allows expenses for rehabilitative therapy to adjust for speech or hearing loss, including training in lip reading and sign language. ( l .4)8212Amount paid on behalf of an individual with a speech or hearing impairment for sign language interpretation or real-time captioning services if the payment is made to a person who is in the business of providing such services. ( l .41)8212Amount paid on behalf of an individual with a mental or physical impairment for note-taking services if the payment is made to a person who is in the business of providing such services and the individual has been certified as requiring those services. ( l .42)8212The cost of voice recognition software used by an individual with a physical impairment if the individual has been certified as requiring that software. ( l .43)8212This paragraph allows expenses for reading services used by an individual who is blind or who has a severe learning disability, if the need for the service is certified in writing by a medical practitioner and paid to persons engaged in the business of providing such services ( l .44)8212This paragraph allows expenses for deaf-blind intervening services used by an individual who is both blind and profoundly deaf (if paid to persons engaged in the business of providing such services) ( l .5)8212This paragraph allows a maximum of 2,000 incurred to move an individual to housing that is more accessible or in which the individual is more mobile or functional. ( l .6)8212This paragraph allows reasonable expenses relating to alterations to a home driveway to facilitate access to a bus by an individual with a severe and prolonged mobility impairment. ( l .7)8212This paragraph allows the lesser of 5,000 and 20 of the cost of a van adapted within six months of its purchase for use by an individual using a wheelchair. ( l .8)8212This paragraph allows reasonable expenses incurred to train an individual to care for a relative having a mental or physical infirmity. The relative must be either a member of the taxpayers household or dependent on the taxpayer for support. ( l .9)8212This paragraph allows expenses for remuneration for therapy provided to the patient because of the patients severe and prolonged impairment. ( l .91)8212This paragraph allows expenses for remuneration for tutoring services that are rendered to, and are supplementary to the primary education of, the patient who has a learning disability or mental impairment. ( m )8212This paragraph provides the statutory authority for a regulation which supplements the equipment listed in paragraphs ( i ) and ( k ), noted above, and may stipulate a dollar limit for claims in respect of a particular device or equipment. ( n )8212Drugs and prescriptions, etc. as prescribed by a medical practitioner and administered by a pharmacist, are allowed by virtue of this paragraph. ( o )8212This provision allows certain diagnostic services such as x-rays, laboratory tests, etc. ( p )8212The cost of dentures made in a province by an authorized person is allowed by this provision. ( q )8212This paragraph allows a premium for a private health services plan. To the extent that the premium has been deducted in computing the individuals business income, it is not deductible as a medical expense. ( r )8212The incremental cost, to an individual who suffers from celiac disease, of acquiring gluten-free products if the individual has been certified as requiring a gluten-free diet. ( s ), ( t )8212These paragraphs allow expenses for drugs or medical devices obtained under Health Canadas Special Access Programme ( u )8212This paragraph allows expenses: 8226160for the purchase of medical marihuana or marihuana seeds, from Health Canada, for use by a patient who is authorized to possess marihuana for medical purposes under the Marihuana Medical Access Regulations (MMAR) or who holds an Exemption for possession under Section 56 of the Controlled Drugs and Substances Act (CDSA) and 8226160for the purchase of medical marihuana, for use by a patient who is authorized to possess marihuana for medical purposes under the MMAR or who holds an Exemption for possession under Section 56 of the CDSA, from an individual who possesses a Designated-person Production Licence under the MMAR to cultivate or produce marihuana for medical purposes on behalf of that patient or who holds a designated person Exemption for cultivation or production under Section 56 of the CDSA to cultivate or produce marihuana for medical purposes on behalf of that patient. Mr.160Taxpayer has income under Division160B of 25,000 and 30,000 for 2007 and 2008, respectively. His wife and children have no income in these years. He incurs the following receipted medical expenses on behalf of himself, his wife, and three dependent children. para10,305 Amount of and conditions for impairment credit The Act provides the formula for calculating the non-refundable tax credit for an individual with a mental or physical impairment and the conditions for entitlement to the credit. The tax credit for 2008 is 1,053 (i. e. 15 of 7,021). This tax credit is available to taxpayers who have 34one or more severe and prolonged impairments in physical or mental functions34 that has been certified by a medical doctor. A health professional, other than a medical doctor, may be eligible to certify the impairment. An optometrist may certify the existence of an impairment of sight. An audiologist may certify an impairment of hearing. An occupational therapist may certify the existence of an impairment with respect to an individuals ability to walk or to feed or to dress himself or herself. A psychologist may certify to the existence of an impairment with respect to an individuals ability to perceive, think and remember. A speech-language pathologist may certify a severe and prolonged speech impairment. A physical therapist may certify a marked restriction in walking. Cumulative effects of multiple restrictions must usually be certified by a medical doctor. The impairment, or the cumulative effect of multiple restrictions, must have caused the individual to be markedly restricted all or almost all of the time in his or her basic activities of daily living. The impairment must have lasted or be expected to last for a continuous period of at least 12160months. Such impairment would include blindness, deafness and other listed impairments. It would also occur where, even with the use of appropriate devices, medication or therapy, the individual is generally unable (or requires an inordinate amount of time) to feed or to dress himself or herself or perform specified fundamental functions. No claim can be made under this subsection if a claim has been made for a full-time attendant or care in a nursing home. However, a claim for expenses of an attendant costing less than 10,000 in computing the medical expense tax credit will not deny this impairment tax credit. A supplement amount of 4,095 for 2008 is available for each disabled child under the age of 18 years at the end of the year. The supplement amount is reduced by the excess of the total of child care and attendant care expenses, paid in the year and deducted in respect of the child, over 2,399 (for 2008). para10,310 Transfer of impairment credit A transfer of this credit is available to a taxpayer, if the dependants themselves cannot use all or some part of this credit. The impaired dependant must use as much of the credit as necessary to reduce his or her federal income tax to zero, before the remainder can be transferred. The transfer of the unused part of the impairment credit is available to a taxpayer if: bull the taxpayer claimed an equivalent-to-married credit for the dependant bull the dependant was the taxpayers child, grandchild, parent, grandparent (including in-laws), brother, sister, aunt, uncle, nephew or niece, and the taxpayer could have claimed an equivalent-to-married credit for that dependant if the taxpayer did not have a spouse or common-law partner and if the dependant did not have any income bull the dependant was the taxpayers child or grandchild and the taxpayer claimed them as a dependant or for the caregiver credit bull the dependant was the taxpayers child or grandchild and the taxpayer could have claimed them as a dependant or for the caregiver credit if they had no income or bull the dependant was the taxpayers parent or grandparent (including in-laws) and the taxpayer could have claimed them as a dependant of for the caregiver credit if they had no income. The net result of these rules is that if a parent supports two or more disabled children, the parent is entitled to the transfer of the unused portion of the impairment tax credit of those children, even though only one child may be claimed as an equivalent-to-married tax credit. The spousal transfer of this credit is discussed later. ITA: 118.3(3) ITA: 118.2, 118.3, 118.4 ITA: 118.4(2) IT-519R2, par. 3 The legislation deals with the allocation of the impairment tax credit where more than one individual is entitled to the credit for the same dependant. A definition of impairment is contained in the provision and applies not only to the disability credit, but also to the medical expenses credit. A definition of the term used to describe a medical practitioner is also contained in the provision and appears to codify the description in an Interpretation Bulletin. para10,320 Tuition, Education, and Textbook Credits para10,325 Tuition fees The federal tuition fee tax credit is equal to 15 (10 used for provincial tax credit) of eligible tuition fees paid in respect of that year. The Act provides for a tax credit in respect of tuition fees paid to an educational institution in Canada. The fees must be paid to a university, college or other educational institution in respect of courses at a post-secondary school level, or an institution certified by the Minister of Human Resources Development providing courses that furnish a person, who is at least 16160years of age at the end of the year, with skills for an occupation. The total of fees paid to a qualified institution in a year must exceed 100. Tuition fees for full-time and part-time students include items such as library and laboratory charges. Also, eligible for the credit are mandatory ancillary fees, other than student association fees, required to be paid by all full-time and part-time students for courses at the post-secondary school level. Eligible fees include those charged for health services and athletics. In addition to student association fees, the following are excluded: charges for property to be acquired by students, services not ordinarily provided at post-secondary educational institutions in Canada and tax exempt financial assistance to students. Also, mandatory charges paid for the construction, renovation or maintenance of a building or facility, generally, do not qualify for the credit. A fee that would be eligible, but for the fact that it is not required from all students, may be claimed to a limit of 250. The tax credit for tuition paid in the year to a university outside Canada is more restricted. The student must be in full-time attendance at a university in a course leading to a degree. The course must be of at least 13 consecutive weeks duration. A tax credit for fees paid by a Canadian resident who commuted to an educational institution providing courses at the post-secondary level in the United States is allowed. Again, the amount of the fees paid in the year to a particular institution must exceed 100. para10,330 Education credit This federal credit is calculated by a formula which multiplies 15 (10 used for provincial tax credit) of 400 by the number of months in the year during which the individual was enrolled in a qualifying educational program as a full-time student at a designated educational institution. Part-time students at a qualifying post-secondary educational institution who are eligible for the disability tax credit or who, by reason of their certified mental or physical impairment, cannot be enrolled on a full-time basis are treated like full-time students. The enrolment must be proven by filing a certificate issued by the educational institution. Where the student is enrolled at an institution certified by the Minister of Human Resources Development, the purpose of the enrolment must be to obtain or improve skills for an occupation. The terms 34designated educational institution34 and 34qualifying educational program34 are defined. Part-time students (other than students eligible for the impairment tax credit) may claim a federal credit of 15 (10 used for provincial tax credit) of 120 per month during which he or she was enrolled at a designated educational institution and specified educational program. The program must require the student to spend not less than 12 hours in the month on courses in the program. Post-secondary students enrolled in distance education programs or correspondence courses may meet the full-time or part-time requirements if the courses meet the required standards. IT-515R2, IT-516R2 IT-516R2, par. 9821112, IT-515R2, par. 9821111 Two Interpretation Bulletins discuss the detailed rules governing the education tax credit and tuition fee tax credit, respectively. These bulletins provide some very important interpretation of the technical terms relating to these credits and should be examined carefully. In particular, note the difference between the interpretation of 34full-time attendance34 in the two bulletins. para10,335 Textbook credit A non-refundable textbook tax credit is available in addition to the education tax credit. The credit base is: bull 65 for each month for which the student qualifies for the full-time education tax credit amount, and bull 20 for each month that the student qualifies for the part-time education tax credit amount. para10,340 Carryforward The unused portion of a students tuition fee, education, and textbook tax credits can be claimed by the student in a subsequent taxation year. This allows an indefinite carryforward of these credits by the student to the extent that they are not transferred in the year earned to a spouse or supporting individual. Students are permitted to transfer part of the unused credits and carry forward the remainder. para10,345 Transfer of tuition, education, and textbook credits to spouse and parent and grandparent ITA: 118.8, 118.81, 118.9 The tuition fee, education, and textbook credits may be transferred to a spouse or to a parent or grandparent of the student. To qualify, the student must designate, in writing, an amount transferred to a spouse or to a parent or grandparent. The formula for calculating the amount that may be claimed as a tax credit by the spouse or by the parent or grandparent is the lesser of: (a)160the amount determined by the formula A - B where160A160is the lesser of: ITA: 118.01, 118.02, 118.03 160(a)160750 (i. e. 15 of 5,000), and 160(b)160the students tuition credit and education credit for the year (excluding unused amounts carried forward). ITA: 118, 118.3, 118.7 160B160is the amount of the students Part I tax payable after deducting credits for personal, age, pension, and employment, public transit passes, childrens fitness, mental or physical impairment, EI and CPP, and unused tuition and education, and (b)160the amount designated by the student in writing for the transfer to a spouse or to a parent or grandparent. In effect, this formula allows the transfer of the excess of up to 750 of a students tuition, education, and textbook credits over those credits required by the student to reduce federal tax to nil. Debbie, who is not dependent upon any person, was enrolled as a full-time student at the University of Toronto for eight months during 2008. Debbie provides you with the following information for 2008: (A)160Determine the amount of Debbies federal tuition and education credits which can be deducted by her parent. (B)160Determine the amount of Debbies unused federal tuition and education tax credits at the end of 2008. para10,350 Credit for interest on student loans A student may deduct a federal tax credit of 15 (10 used for provincial tax credit) of interest on a federal or provincial student loan payable in respect of the year or in any of the five preceding taxation years. Qualifying loans are those made under the Canada Student Loans Act or a similar provincial statute. para10,360 Credit for Employment Insurance Premiums and CPP Contributions The federal tax credit is equal to 15 (10 used for provincial tax credit) of: (a) all amounts payable by the individual in respect of an employees premiums for Employment Insurance (b) all amounts payable by the individual as an employees contributions under the Canada (or Quebec) Pension Plan and (c) all amounts payable by the individual as a contribution for self-employed earnings under the Canada (or Quebec) Pension Plan. For 2008, the Employment Insurance premium rate for the employee is 1.73 of earnings to a maximum annual earnings amount of 41,100. At this level of earnings the maximum level of premium of 711.03 is reached. (Employers must pay a premium of 2.42 (i. e. 1.4160times the employee payment), for a total maximum of 994.62.) The rate of contribution to the Canada Pension Plan for 2008 is 4.95 of pensionable earnings. The maximum pensionable earnings is 44,900 with a basic exemption of 3,500. Thus, the maximum contribution is calculated as follows: 4.95 of (44,900 - 3,500) 2,049.30 For a self-employed individual, the maximum is twice the above amount or 4,098.60. para10,370 Transfer of Unused Credits to Spouse or Common-law Partner The federal dividend tax credit available to an individual is a non-refundable tax credit. There are two rates of dividend tax credit depending on the source of the dividends: bull a rate of 2 / 3 of the gross-up applies to dividends paid by a Canadian-controlled private corporation (CCPC) from income subject to tax at the low rate applicable to active business income (ABI), and bull a rate of 11 / 18 of the gross-up applies to dividends paid by (i) a public corporation resident in Canada (and any other non-CCPC resident in Canada) from income subject to tax at the general corporate tax rate, and (ii) a CCPC resident in Canada to the extent that its income (other than investment income) is taxed at the general corporate rate. Since the gross-up is a fraction of the dividend, the dividend tax credit can be calculated in three different ways depending on the information available: For the purposes of this book, unless otherwise stated, where provincial tax credits are calculated for individuals, a theoretical dividend tax credit rate will be applied to the grossed up dividend as follows: bull a provincial rate of 6 2 / 3 where the 25 gross-up apples, and bull a provincial rate of 12 where the 45 gross-up applies. Theoretically, the combined federal and provincial dividend tax credit should equal the gross-up of 25 or 45 of the dividend or 20 or 31 of the grossed-up dividend. This will be explored in Chapter 12. This would imply a provincial dividend tax credit rate applied to the grossed-up dividend of: bull 6 2 / 3 , i. e. 13 1 / 3 federal 6 2 / 3 provincial for a total of 20 of the grossed-up dividend, and bull 12, i. e. 19 federal 12 provincial for a total of 31 of the grossed-up dividend. However, provinces, in their use of the tax-on-income (TONI) structure, may specify their own rate of dividend tax credit. As a result of the reduction in the federal corporate income tax rates, the legislation will adjust the federal dividend gross-up and tax credit to coincide with the corporate tax rate reduction. para10,390 Election to transfer dividends to spouse An election is available to deem taxable dividends from taxable Canadian corporations received by one spouse or common-law partner, who cannot use the dividend tax credit because of low income, to be received by the other spouse or common-law partner. However, this election can only be used if the married personal tax credit claimed by the higher income spouse for the dependent spouse or common-law partner is increased or created by transferring the dividend income in this way. If the election can be made, the taxpayer must include the grossed up dividends transferred from the spouse or common-law partner, but may deduct the dividend tax credit available on the dividends. Consider the following situations where the low-income spouse has 300 of grossed up dividends from Canadian-resident public corporations plus some other source of income. In Case 1, an election is available, since after the election, a credit for the spouse has been created. In Case1602, the spousal credit has increased from 360 to 405 by the transfer of the dividends and, hence, the election is available. In Case1603, the election is available, since the spousal credit has increased from 1,035 to 1,080. para10,400 Credits for Part-Time and Non-Residents Generally, for the period of residence in Canada of a part-time resident, the individual can deduct specified tax credits prorated by the number of days that the individual is resident in the year divided by the number of days in the calendar year: bull basic personal amount, married amount, equivalent-to-married amount, dependant amount and caregiver amount ITA: 126(7) 34tax for the year otherwise payable under this Part34 ( a ) The term 34tax for the year otherwise payable under this Part34 is defined for the purposes of the foreign non-business income tax credit. As it applies generally to individuals, it is the tax payable under Part160I of the Act before specified deductions from tax, including the deduction of the dividend tax credit and the credit for employment outside Canada. The foreign business income tax credit, also, applies to individual taxpayers and is similar in its calculation. The major difference is that any business income tax paid but not deducted is available as an 34unused foreign tax credit34 to be carried back three years and forward 10 years. This foreign tax credit will be dealt with in more detail, as it applies to corporations, in the next chapter. Where either non-business or business income taxes paid are not deductible as a credit, all or part of the excess may be eligible for a deduction from an individuals liability for surtax. Furthermore, a non-deductible excess of non-business income tax paid may be eligible for a provincial foreign tax credit. para10,500 Federal Political Contribution Tax Credit A tax credit is available for contributions to a registered federal political party or a candidate for election to the House of Commons. Receipts signed by the registered agent of the party or the official agent of the candidate are required to substantiate the credit claimed. The maximum credit is 650 which is reached with a contribution of 1,275 or more on the following sliding scale: para10,510 Tax on Old Age Security Benefits The Part I.2 tax results in the repayment of federal Old Age Security benefits included in computing the taxpayers income, to the extent that the taxpayers income is in excess of an indexed threshold (64,718 for 2008). The repayment is computed as: Note that the amount of this tax is deductible from income however, offsetting the Part160I.2 tax in part160(b), above, through the deduction removes the potential double tax on this amount, as discussed in Chapter1609. Jimena Buck, a widow, received the Old Age Security benefit of 6,000 in 2008. Her Division160B income, excluding the deduction for the Part160I.2 tax, is 70,000. Outline all of the tax implications of receiving the Old Age Security benefit in this case. para10,520 Tax Reduction on Retroactive Lump-Sum Payments When an individual receives a lump-sum payment in a year that relates to prior years, the graduated tax rate schedule, when applied to the lump sum, may result in more income tax payable in the year of receipt than in the prior years had the lump sum been spread over those previous years. The legislation provides for a reduction of tax on the following lump sums: bull income from an office or employment or income received because of the termination of an office or employment, received under the terms of a court judgment, arbitration award or in settlement of a lawsuit bull superannuation or pension benefits, other than non-periodic benefits bull spouse or child support payments and bull employment insurance and other benefits that may be prescribed by regulations. The right to receive the lump sum must have existed in a prior year. For the tax reduction to apply, the lump sum received in the year must be at least 3,000. The amount of income that is eligible for this special treatment is deducted in arriving at taxable income and then subject to notional tax. The notional tax is calculated as if the lump-sum payment had actually been received in the year to which it related. Interest, calculated at a prescribed rate, is added to the tax to reflect the fact that the notional tax was not actually paid in a previous year. This calculation will not affect any income-based benefits or deductions in those prior years. para10,530 Application of Rules for Computation of Tax and Credits Example Problem 1 The following 2008 correct computation of taxable income for John Q. Citizen has been prepared for your analysis: (1)160John, age 67, and his wife Jill, age 64, are both resident in your province. Jill has no income and is blind. (2)160John has made the following selected payments in 2008: (3)160Johns employer correctly withheld the following amounts: (4)160John filed his return on April 30, 2009. Compute the total amount of federal taxes payable for the year. This 34minimum amount34 minus a special foreign tax credit is then compared to regular Part I tax, net of all non-refundable tax credits (generally, before adding the 48 surtax for income not earned in a province). The greater amount becomes the basis of federal Part I tax for the year. The special foreign tax credit, which is basically equal to the greater of the foreign tax credit determined under normal rules or 15 of foreign income is the only credit available to a taxpayer subject to minimum tax. All other tax credits, such as dividend tax credits and political donation credits will not be deductible from the minimum amount. In addition, even where the minimum amount is less than Part I tax, the restricted tax credits will be available only to the extent that Part I tax payable for the year does not go below the minimum amount. para10,550 Adjusted taxable income The provision sets out the rules for computing adjusted taxable income, being a recalculation of taxable income using certain assumptions set out in the section. The CRAs form160T691, for simplicity, starts with regular taxable income and adds back or subtracts amounts to arrive at adjusted taxable income. The amounts added back include: bull the portion of the loss (including a share of a partnership loss) from certified film or videotape properties that relates to CCA or carrying charges such as interest and financing charges bull losses on resource properties as a result of certain incentive deductions such as Canadian exploration expense, Canadian development expense, depletion allowance, or Canadian oil and gas property expense bull 30 of the excess of capital gains over capital losses for the year bull 3 / 5 of the employee stock option deductions and the other share deductions para10,800 REVIEW QUESTIONS para10,825 MULTIPLE CHOICE QUESTIONS para10,850 EXERCISES para10,875 ASSIGNMENT PROBLEMS Paragraph 3( a ) of the Income Tax Act requires that all sources of income be included. It is necessary to disclose each source of income in the computation of net income for tax purposes. Identify the source of income that would include each of the following: (a) Dividend income from a Canadian-controlled private corporation. (b) Loss from a sole proprietorship. (c) Cashiers income from a grocery store. (d) Commissions earned from sales with a real estate company. (e) Research consulting fees. (f) Rental income earned on a single dwelling. (h) Gain on the sale of land by a real estate development company. (i) Profit from the sale of shoes earned in an incorporated company. (j) Employment insurance income. (k) Dividend income earned from a foreign investment. (l) Tips earned as a hair stylist. Blake, a recent accounting program graduate, earned the following during the year: (a) In accordance with section 3 of the Income Tax Act . compute Blakes net income for tax purposes for the year. (b) Assume that Blake has a non-capital loss carryforward from five years ago of 3,000. Compute his taxable income for the year. Consider the following two taxpayer situations. Compute each taxpayers net income for the year, utilizing the aggregating formula of section 3 of the Income Tax Act . Where necessary, compute the net capital loss or the non-capital loss. Jeffrey Lowe is an associate in a local law firm. He also has a number of sources of income from various investments and sideline businesses. Jeffrey has provided you with the following information for 2008: Calculate Jeffreys 2008 net income for tax purposes in accordance with section 3 of the Income Tax Act . Marginal tax rates, or the tax rate applicable to the next dollar of income earned, are relevant to many decisions. Jacob earns 90,000. Calculate Jacobs marginal tax rate using the federal and notional provincial rates provided in this chapter. ITA: Division B, C The following tax information is extracted from Mrs.160Hawkins books and records: The following balances are losses carried forward from December16031, 2007: During the latter part of 2008, Mrs.160Hawkins moved from Montreal to Toronto to commence working for Leaves Co. Ltd. She received a 100,000 housing loan from Leaves Co. Ltd. which she used to help purchase a house in Toronto. Mrs.160Hawkins received the interest-free loan on October1601, 2008. Mrs.160Hawkins previously worked for Les Habitants Co. Lt233e (a public company). Prior to leaving Les Habitants Co. Lt233e, Mrs.160Hawkins exercised the stock option that she held in Les Habitants Co. Lt233e. Mrs.160Hawkins was able to purchase 2,000 listed common shares of Les Habitants Co. Lt233e for 4 per share (the fair market value of the shares at the time the option was granted). The shares were trading at 10 per share at the time she exercised her option to purchase the shares. Assume that the prescribed interest rate for the last quarter of 2008 is 7. Calculate Mrs.160Hawkins income and taxable income in 2008, in accordance with the ordering rules of Divisions B and C. Ignore the leap-year effects. The following information has been provided by your client, Mr.160Stanley Norman: (1)160The above capital gains do not include capital gains from qualified farm property or qualified small business corporation shares. (2)160Mr.160Norman had a 21,000 net capital loss which was realized in 2004. (3)160Mr.160Norman has not had a capital gain prior to 2006 and did not claim a net capital loss in the period 1985 to 2005. Dealing with each item line-by-line across the years, rather than one year at a time: (A)160determine Mr.160Normans income from the sources indicated for 2006 to 2008 according to the ordering rules in section1603, and (B)160determine Mr.160Normans taxable income from the sources indicated from 2006 to 2008 according to the ordering rules in Division160C after amending the returns. The following selected tax information has been taken from the books and records of your client, Mr.160Taxloss. The following balances are losses carried forward from December16031, 2006: Mr.160Taxloss was not a member of a registered pension plan and, hence, his pension adjustment for the relevant years was nil. His earned income for 2006 was 33,250. Prepare a schedule for the calculation of income and taxable income for 2007 and 2008, in accordance with the ordering rules under Divisions B and C, after applying any loss carryforward and loss carryback provisions through an amended return. (Deal with each item line-by-line across the years, rather than computing income one year at a time.) Mr. and Mrs. Ataila immigrated to Canada on May 1. Mr. Ataila earned 12,400 in Argentina and 72,400 as a senior geologist in Canada. Mrs. Ataila is a homemaker, and mother of three small children. Her child care expenses totalled 4,580 for the time she spent planning her entry into the workforce. Mr. and Mrs. Ataila have approached you for assistance with their Canadian tax returns. Discuss what you believe are the areas of their returns that they are most interested in. Mrs.160Plant, age 47, is married and has three children: Amanda, age 24, Joan, age 17, and Courtney, age 16. Her own income for tax purposes of 60,000 includes employment income of 52,000. Amanda has been certified as impaired by a medical doctor. Her only income is 6,000 from social assistance payments relating to her disability. She took a university course on a part-time basis for four months. Mrs.160Plant paid her tuition fees of 300. Joan attended a university on a full-time basis in another city for eight months, had employment income for tax purposes of 4,200 from a summer job while living at home and received a 2,500 scholarship. Mrs.160Plant paid Joans tuition fees of 3,000 and Joan paid her own moving costs to and from the university which were 150 each way. Courtney, who is attending high school, had employment income for tax purposes of 2,800 from summer employment and a part-time job. Mr.160Plant, age 50, has the following sources of income: (A)160Calculate the non-refundable tax credits available to Mrs.160Plant for 2008. Compute Joans taxable income to determine if any of her tuition, education, and textbook tax credits will be available to Mrs.160Plant. Prepare detailed calculations supporting your claim. All ages are given as of the end of 2008. (B)160Determine whether Mrs.160Plant is entitled to claim the Canada Child Tax Benefit. Angelina and Romeo are the divorced parents of Maria, who is 10 years old. Angelina and Romeo have joint custody and Maria lives every second month with the other. Both Angelina and Romeo have claimed Maria for the eligible dependent tax credit. Is the claim by Angelina and Romeo allowed ITA: 118, 118.28211118.9 IT-513R Mrs.160Hopeful, age 66, separated from her husband on October 17, 2008. She started receiving support payments from Mr.160Hopeful of 2,500 per month in November 2008. All of the support payments made commencing in November 2008 are considered to be pursuant to the divorce settlement. Of the 2,500 monthly payment, 1,000 is for the support of their daughter, Rachel. (In 2008, Mr.160Hopeful earned a salary of 100,000 per year and also earned other investment income.) Mrs.160Hopeful has income of 26,200. Their eldest daughter Rachel is 40 and infirm and lives with Mrs.160Hopeful since she is severely mentally handicapped. She has been certified as impaired by a medical doctor. A part-time attendant helps care for Rachel at a cost of 12,000 per year. Rachel has no income. Discuss the tax credits related to her daughter Rachel that are available to Mrs.160Hopeful. Mr.160Unfortunate provides you with the following medical expenses and additional information for himself and members of his family who live with him, when he asks you to prepare his 2008 tax return. Assume that you have correctly computed the incomes under Division B for 2008 as follows: Discuss the tax implications of Mr.160Unfortunate claiming the above medical expenses for each of 2008 and 2009. Assume that all income amounts for 2009 will be the same as those for 2008. ITA: 82, 118, 118.8 Mr.160and Mrs.160Realestate, ages 55 and 50, received the following income during 2008: Calculate Mrs.160Realestates federal tax (ignoring the foreign tax credit) under the following situations:

No comments:

Post a Comment